zachodniopomorskie info

IGRZYSKA LZS SAMORZĄDÓW

REGULAMIN

 

XXI   LETNICH  IGRZYSK   LZS  SAMORZĄDÓW GMIN                              WOJEWÓDZTWA  ZACHODNIOPOMORSKIEGO

 

 

 

Patronat honorowy:

 Wicemarszałek województwa zachodniopomorskiego Jarosław Rzepa

 

 

 

 

I.CEL

- popularyzacja zdrowego stylu życia i aktywnego wypoczynku

- współzawodnictwo sportowe

- kształtowanie poprzez sport potrzeby systematycznej aktywności fizycznej

- promowanie wolontariatu

- rozwój społeczności lokalnej i ich zaangażowanie w sport

 

 

II.ORGANIZATORZY

- Krajowe Zrzeszenia LZS

- Ministerstwo Sportu i Turystyki

-  Zachodniopomorski Urząd Marszałkowski

- Zachodniopomorskie Zrzeszenie LZS

- Starostwo Powiatowe W Gryficach

- Urząd Miejski w Płotach

- Ochotnicza Straż Pożarna w Płotach

- Rada  Gminna Zrzeszenia LZS w Płotach

- MG LKS ,,Polonia’’ Płoty

- MLUKS Mokasyn Płoty

 

III.TERMIN I MIEJSCE

- Igrzyska odbędą się w dniu 18.06.2016 roku na stadionie miejskim w Płotach

- przyjazd ekip i przyjmowanie zgłoszeń w godz. 8:30 do 9:45

- otwarcie Igrzysk godz. 10:15

- start do pierwszej konkurencji godz. 10:45

 

 

 

 

IV.UCZESTNICTWO

Prawo startu w Igrzyskach mają osoby pełnoletnie, członkowie LZS  /rocznik 1998/     i starsze reprezentujące  gminę ( miejsce zamieszkania lub miejsce pracy).

Warunkiem uczestnictwa jest posiadanie dowodu tożsamości oraz aktualnych badań lekarskich pozwalających na start w zawodach sportowych.

 

 

V.PROGRAM:

 

    Tegoroczne Igrzyska Płoty 2016 podzielone zostaną na 2 bloki:

 

  - blok sportowy i blok strażacki

 

 

           I .BLOK  SPORTOWY

 

1.  Piłka nożna – 4 osobowe zespoły na małych boiskach.

Drużyna może liczyć 6 osób, zmiany bez ograniczeń ( w ramach 6 zawodników).

Bramki – płotki lekkoatletyczne ( bez bramkarza).

System rozgrywek zostanie ustalony w zależności od ilości zgłoszonych drużyn.

Obowiązuje  miękkie obuwie.

Zawodnicy w korkach wkręcanych nie będą dopuszczeni do gry.

 

2.  Przeciąganie liny- zespół składa się z 5 osób.

System rozgrywania konkurencji zostanie określony na miejscu w zależności od ilości zgłoszeń drużyn.

 

UWAGA ! Obowiązuje obuwie na płaskich spodach.

 

 

3.  Wielobój Vi P - ów samorządowych.

Startują  burmistrzowie, wójtowie, przewodniczący rad miejskich i gminnych oraz ich zastępcy ( w tej konkurencji nie mają prawa startu członkowie zarządu i radni).

 

- strzelanie piłką do bramki – płotek LA – 3 strzały próbne + 5 ocenianych

- toczenie piłek do celu / do kół hula hop/

- rzut lotką do tarczy – 3 strzały próbne + 5 ocenianych

- rzuty różnymi przedmiotami do celu – 10 rzutów ( piłki palantowe, piłki tenisowe,

   woreczki) z odległości około 6 m.

 

 4. Rzut lotką kobiet i mężczyzn

 Zawodnicy rzucają do tarczy DART. Do punktacji zalicza się 5 rzutów konkursowych.

 

 5.  Skok w dal z miejsca kobiet i mężczyzn ( 1 kobieta i 1 mężczyzna).

 Zawodnik / czka wykonuje 3 próby. Do punktacji zaliczamy najdłuższy skok.

 

 

6. Przenoszenie partnera – startuje zespół 2 osobowy.

Konkurencja polega na przenoszeniu partnera z miejsca startu na dystansie 20 metrów do strefy zmiany- system dowolny. O kolejności decyduje czas uzyskany przez zawodników.

 

7. Lekkoatletyka kobiet i mężczyzn

- bieg na 100 m kobiet i mężczyzn / startuje 1 kobieta i 1 mężczyzna/

- bieg na 400 m – kobiet i mężczyzn / startuje 1 kobieta i 1 mężczyzna

- pchniecie kulą – startuje 1 kobieta i 1 mężczyzna, kobiety 4 kg, mężczyźni 7,25 kg

- sztafeta 100+ 200+ 300+400m –/ startuje 2 kobiety i 2 mężczyzn./

Udział zawodników w sztafecie : 100 – K, 200- M, 300 – K, 400- M.

 

8. Podbijanie piłki głową w parach

Startuje zespół 2 osobowy. Zawodnicy stojąc naprzeciw siebie wykonują odbicia piłki głową. Liczy się jak największa liczba odbić obu partnerów.

 

9. Rzut do kosza kobiet i mężczyzn – startuje 1 kobieta i 1 mężczyzna.

Na boisku koszykówki z linii rzutów wolnych zawodnik/ czka wykonuje 10 rzutów konkursowych. O kolejności decyduje ilość rzutów trafnych.

Przy jednakowej ilości punktów zarządza się dogrywkę po 5 rzutów.

 

10. Marsz magazyniera – startuje 1 kobieta i 1 mężczyzna. Zawodnicy pokonują odcinek 15 metrów przechodząc na skrzynkach nie dotykając podłoża nogami. Miejsce poszczególnych zawodników określa czas pokonania dystansu.

 

II  BLOK STRAŻACKI

 

Każda gmina startująca w Igrzyskach ma prawo wystawić 7 strażaków OSP. Biorą oni udział w sztafecie bojowej w / regulaminu OSP  7x 50 m/. Sprzęt strażacki potrzebny do zawodów zapewnia organizator.

 

VI.PUNKTACJA

 

Piłka nożna, przeciąganie liny,  sztafeta szwedzka /100 , 200 , 300, 400    metrów/sztafeta pożarnicza

     1m- 30 pkt.  II m – 28 pkt. III m – 26 pkt. IV m – 24 pkt. Itd. o punkt mniej.

 

 

Wielobój VIP

 Im- 20 pkt. II m – 18 pkt. III m- 16 pkt. IV m 14 pkt. V m – 12 pkt. VI m – 10 pkt.

VII m – 8 pkt. VIII m – 7 pkt. IX m – 6 pkt. Itd. XIV m i każde następne po 1 pkt.

 

 

Lekka atletyka ( każda konkurencja oddzielnie ) , rzut lotką, rzuty do kosza, skok w dal z miejsca

I m – 12 pkt.  II m – 10 pkt. III m – 8 pkt. IV m – 7 pkt. V m – 6 pkt.…  X i dalsze 1pkt

 

 

VII.NAGRODY

- za miejsca I – III w indywidualnych konkurencjach sportowych – medale

- za miejsca I – III w konkurencjach drużynowych – medale i statuetki

- za miejsca I-  III w zawodach strażackich medale i statuetki

- za miejsca I- VI  w generalnej klasyfikacji gmin – puchary

 

VIII.Sprawy różne

Wpisowe od uczestników 15 złotych, płatne na miejscu przed Igrzyskami lub na konto Zachodniopomorskiego Zrzeszenia LZS przed imprezą.

Bank Zachodni  WBK SA nr 24 1090 2806 0000 0006 9200 3476

Uczestnicy Igrzysk otrzymają gorący posiłek.

 

Liczymy na to , że koordynatorem przygotowań i wyjazdu na Igrzyska będą Urzędy Miast i Gmin, które zapewnią transport.

 

Prosimy o zgłoszenie udziału w terminie do 06 czerwca 2016 roku na adres:

Zachodniopomorskie Zrzeszenie LZS, 71- 113 Szczecin ul. Twardowskiego 12B,

Tel/ fax.   091 487 37 43

 

Sprawy nie objęte regulaminem oraz ewentualne protesty rozstrzygać będzie Sędzia Główny Igrzysk z upoważnionym przedstawicielem organizatorów

w ramach Komisji Odwoławczej. Kaucja protestowa wynosi 300 złotych.

 

Prosimy o przywiezienie symbolu gminy (herb, flaga) do uroczystego otwarcia Igrzysk.

 

UWAGA!

Ze względów technicznych nie możemy zapewnić startującym w Igrzyskach szatni, w związku z tym prosimy o rozwiązanie tego problemu we własnym zakresie.

Równolegle z programem Igrzysk rozgrywane będą:

 

-   I Wojewódzki  ,,Zlot Sołtysów’’ wg odrębnego  regulaminu.

- Finały wojewódzkie   ,,Piłkarska kadra czeka’’ – drużyn które uzyskały awans   z wcześniej rozgrywanych eliminacji zgodnie z regulaminem Krajowego Zrzeszenia LZS.

 

 

 

                                                                             Ze sportowym pozdrowieniem

 

                                                                            ORGANIZATORZY


Komentarze / 0

musisz zalogować się, aby dodać komentarz... → Zaloguj się | Rejestracja