Nowe pomysły, nowe trendy czyli marketing w kulturze
W ekipie, która została zaproszona do Gdańska znaleźli się przedstawiciele różnych instytucji związanych z kulturą pośrednio jak i bezpośrednio ze Szczecina jak i z regionu. W Gdańsku nasz region reprezentowali Andrzej Wiśniewski SDRP „Pomorze Zachodnie” oraz portal internetowy zachodniopomorskie info, Małgorzata Dzieciniak Radna Gminy Kołbaskowo, dr. Karolina Izdebska socjolog Uniwersytet Szczeciński, Magda Wylegała Szczeciński Inkubator Kultury oraz Arkadiusz Sip dyr. Darłowskiego Ośrodka Kultury w Darłowie. Gdańska konferencja, to dwa dni pełne dyskusji, dyskusji panelowych, prezentacji, badań związanych nad wykorzystaniem internetu, jak i sposobami jak dotrzeć do różnych grup społecznych i zachęcić ich do udziału w wydarzeniach kulturalnych w aglomeracjach miejskich jak i w małych miasteczkach przy pomocy komputera. Swoimi bardzo oryginalnymi pomysłami marketingowymi nie koniecznie elektronicznymi w zakresie marketingu w kulturze dzielili się też specjaliści z branży marketingowej z różnych instytucji kulturalnych takich jak: Teatr Sląski w Katowicach, Narodowe Forum Muzyki we Wrocławiu.
O doświadczeniach w zakresie wykorzystania przestrzeni cyfrowej mówili też przedstawiciele korporacji oraz uczelni wyższych w Polsce. Tematy poruszane podczas konferencji to lepsza obsługa widza i odbiorcy, co to jest patronat medialny i czemu ma służyć, formy marketingu w instytucjach kultury oraz pokolenie młodych w kulturze. Jednym z głównych wniosków konferencji do powrót do trendów lokalnych! Podkreślano silne utożsamienie się z miejscem gdzie mieszkam, zwracano uwagę na poszukiwanie przez młodych ludzi swoich korzeni. Kolejny wniosek to tworzenie w Internecie grup społecznych przez młodych ludzi potrzebujących akceptacji i propozycji. Istnieje silna potrzeba zaistnienia w szerokiej społeczności internetowej i tu wydarzenia kulturalne mogą być instrumentem, które pozwolą młodym ludziom przestać być anonimowymi użytkownikami internetu. W dyskusji głos zabierali członkowie ekipy szczecińskiej, którzy na forum konferencji opowiadali o działaniach marketingowo - promocyjnych w naszym regionie na przykładzie Stowarzyszenia Dziennikarzy Rzeczypospolitej Polskiej „Pomorze Zachodnie”/działalność edukacyjna, prezentacja ciekawych zjawisk w kulturze i nauce oraz działalność wydawnicza/, Darłowskiego Centrum Kultury/festiwale jazzowe, działania teatralno – filmowe/.Prezentowano też zagadnienia związane z działaniami kulturalnymi w gminie Kołbaskowo.
W konferencji wzięło udział 350 gości z całej Polski. Sporo rozwiązań prezentowanych podczas konferencji to innowacje: np. Szwedzi ze Sztokholmu prezentowali bibliotekę, gdzie prócz wypożyczenia książki można sobie przy okazji zrobić paznokcie. Bardzo ciekawym zjawiskiem są zmiany w samym Internecie. Powstają nowe wyszukiwarki i komunikatory. Przykładem może być popularny Facebook, który dla wielu młodych ludzi staje się już przestarzały i trzeba szukać nowych rozwiązań, by nadążyć za potrzebami młodych ludzi. Okazuje się, że jako region w wielu przypadkach nie odstajemy z pomysłami i propozycjami dla młodych ludzi. Szczecińskie rozwiązania stały się też przyczynkiem do dyskusji jak dotrzeć z propozycją kulturalną do społeczności lokalnych, szczególnie na trenie woj. zachodniopomorskiego.
Tekst i foto Andrzej Wiśniewski
Podziel się artykułem
musisz zalogować się, aby dodać komentarz... → Zaloguj się | Rejestracja