Przejazd tunelem w Świnoujściu za pięć lat !
W podpisaniu dokumentu uczestniczyli również Wicemarszałek Sejmu RP Joachim Brudziński, Podsekretarz Stanu w Mi Oczywiście jestem lekko ostrożny, jak przy wszystkich inwestycjach – zaznaczył w rozmowie z dziennikarzami Wicemarszałek Sejmu RP Joachim Brudziński. – Ale jednocześnie głęboko wierzę, że ten tunel w najbliższych latach powstanie, a promy będą stanowiły tylko atrakcję. Inaczej nie stanąłbym tu dzisiaj przed państwem.
Kilka dni temu w świnoujskim Urzędzie Miasta odbyła się wyjątkowa konferencja prasowa. Temat był jeden – budowa stałego połączenia pomiędzy wyspami Wolin i Uznam. Udział wzięli Minister Infrastruktury i Budownictwa Andrzej Adamczyk, Wicemarszałek Sejmu RP Joachim Brudziński, Generalny Dyrektor Dróg Krajowych i Autostrad Jacek Bojarowicz, Wojewoda Zachodniopomorski Piotr Jania, Podsekretarz w Ministerstwie Infrastruktury i Budownictwa Jerzy Szmit. i Wojewoda Zachodniopomorski Piotr Jania.
Podpisany aneks dotyczy porozumienia, które GDDKiA oraz ministerstwo podpisało z Miastem Świnoujście już w sierpniu 2007 roku, za rządów PiS.
- Myślę, że gdyby przez te osiem ostatnich lat to porozumienie z 2007 roku było zrealizowane, to dziś nasze spotkanie dotyczyłoby na przykład pierwszego przeglądu technicznego tunelu. Sam tunel już by bowiem był – powiedział Prezydent Świnoujścia Janusz Żmurkiewicz.
- Dziękuję świnoujskiemu samorządowi za determinację, że nie wyrzucił tego porozumienia do kosza, choć przez 8 lat był to dokument martwy – powiedział Generalny Dyrektor GDKiA. – Mało zrobił przez ten czas krok, dzięki któremu możemy już ruszyć z przetargiem na budowę stałego połączenia.
- Nie sposób nie wspomnieć tu dzisiaj o dwóch osobach – mówił Wicemarszałek Sejmu RP Joachim Brudziński. – Pierwsza, to świętej pamięci prezydent Lech Kaczyński, który powiedział, że „silne Pomorze Zachodnie, to polska racja stanu”, a drugą jest pani premier Beata Szydło, która o tunelu mówiła już w swoim expose. Jak widać PiS dotrzymuje słowa.
Budowa ma być w 85 procentach finansowana ze środków unijnych, a pozostałe 15 procent ma pokryć Miasto Świnoujście. Finansowy wkład Miasta będzie możliwy dzięki podatkowi z gazoportu, jaki ma wpływać do budżetu miasta. Jego wysokość szacuje się na około 30 – 40 mln złotych rocznie.
Tunel ma być zbudowany w formule „zaprojektuj i zbuduj”. Cały tunel ma mieć 2,3 km, a część wiercona niemal 1,5 km.
Podczas spotkania Wicemarszałek Sejmu RP Joachim Brudziński mówił także o przedłużeniu drogi S3 do Świnoujścia, która ma być gotowa do 2020 roku.
Redakcja dziękuje rzecznikowi prasowemu UM W Świnoujściu za pomoc w realizacji materiału
Podziel się artykułem
musisz zalogować się, aby dodać komentarz... → Zaloguj się | Rejestracja